Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




maandag 4 juni 2012

Het is gelukt !!

Althans . . . Het is de ING gelukt om mij een brief te sturen dat de verandering van persoonsgegevens gedaan is. Het daadwerkelijke veranderen is nog niet gelukt. (zie: Mag ik nepnagels declareren?)
De brief is gedateerd op 25 mei 2012. En nu zijn we op 4 juni en ik ben nog steeds een vrouwtje.
De boom die ik speciaal gekocht heb om tegenaan te kunnen pissen, moet het nog maar even met kraan- en regenwater doen.

Maar inmiddels ben ik het goed zat. Dat er fouten worden gemaakt is niet zo erg, we zijn tenslotte allemaal mensen, nietwaar? Maar dat ik al ruim een jaar bezig ben met een fout te laten herstellen, is niet echt een goede service.
Diverse telefoontjes verder, à € 0,10 per minuut, en een bezoek aan een kantoor van de ING heeft nog steeds niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Het is ook via de internetsite van de ING te veranderen. Je kan dan daar al je gegevens invullen en wat je veranderd wilt hebben en daarna kan je het uitprinten en opsturen.
En dan heb ik een probleem . . . Ik heb geen printer. En al is het een antwoordnummer, ik ben ook niet van plan om er nog enige kosten aan te spenderen, zelfs geen enveloppe.

Dan blijft er nog één manier over: Een klacht via de e-mail.
En dat heb ik gedaan . . .

4 juni 2012

Geachte ING,

Sinds de verhuizing van de Postbank naar de ING heb ik alleen bij jullie een spontane geslachtsverandering ondergaan. Ik ben van een man in een vrouw veranderd. Hier ben ik het niet mee eens en zou graag weer als Mijnheer door jullie aangesproken willen worden.

Al vanaf de eerste dag ben ik hier mee bezig. Inmiddels heb ik voor een bedrag van circa € 15,00 verbelt naar jullie. Ook een bezoek aan een kantoor van jullie mocht niet baten. Alhoewel dat wel resulteerde in een brief dat er veranderingen zijn in de persoonsgegevens. Alleen is die brief gedateerd op 25 mei 2012. Het is nu 4 juni 2012 en na het inloggen zie ik nog steeds Mevrouw staan.

Het is voor mij niet mogelijk om het via jullie internetsite te veranderen. En wel om twee redenen niet. Ten eerste: ik heb geen printer. Ten tweede: Na de kosten van diverse telefoongesprekken weiger ik om nog meer kosten te betalen. Al is het voor een enveloppe.

Ik vind het nu genoeg en eis van u dat het binnen 7 werkdagen na dagtekening is aangepast. Voor nadere informatie kunt u mij bellen, al raad ik u wel aan om het met nummerherkenning te doen. Als het telefoonnummer 'onbekend' is, wordt de telefoon niet opgenomen.

Hoogachtend,

de HEER ***********

(de tekst van deze klacht wordt bewaard voor juridische correspondentie)

Nog geen minuut na verzending kreeg ik de ontvangstbevestiging.

Het zal mij benieuwen wat ze nu weer gaan verzinnen. . .

Dit zal ongetwijfeld vervolg krijgen . . .

1 opmerking:

  1. Tjonge jonge zeg zo moeilijk lijkt me dit toch niet. Het is ze tenslotte ook gelukt om jouw van man naar vrouw te veranderen, dan zou het omgekeerde toch ook simpel gaan.

    Nou ik ben erg benieuwd of het nu dan eindelijk gaat gebeuren.

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen