Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




zondag 23 juni 2013

WAARSCHUWING !!!



Ik heb het allemaal wel een keer meegemaakt.
Vertragingen met het openbaarvervoer is heel normaal voor mij. Zelfs bij ritjes die nog geen uur zouden duren, kan ik rustig drie uur over doen. Maar ook vertragingen van meer dan vierentwintig uur heb ik gehad.

Treinen, trams, bussen, auto’s, boten en zelfs vliegtuigen die spontaan stuk gaan als ik er mee wil reizen.

Een trein die er spontaan mee stopte midden in een weiland tussen de Nederlands/Belgische grens en Breda. En dan niet voor even, we hebben er ruim drie uur stilgestaan.


Door een kapotte bovenleiding ruim een uur met de tram op de Dam in Amsterdam gestaan.

Een buschauffeur de zo ver door blijft rijden met zijn bus met rokende motor, dat de hele motor het begeeft. En dat midden in de negorij van Maleisië.

Auto’s die er spontaan mee stopte op de meest vreemde plekken, zoals in midden in een tunnel in Antwerpen.


Een veerboot in Griekenland die nooit op zijn eindbestemming aankomt omdat het aan de ketting word gelegd door de Griekse autoriteiten.

En op een vroege ochtend met het vliegtuig vanaf Schiphol naar een warm en exotisch land. Alleen hebben we eerst een rondrit over Schiphol gehad met het vliegtuig. Er was namelijk een lampje stuk en de piloot besloot om maar even langs de ‘garage’ te rijden, die aan de andere kant van Schiphol was. Het was maar een vertraging van een uur, maar toch . . . Zoveel mensen krijgen geen rondrit over Schiphol in een vliegtuig.
 
En nu zijn er een paar goede vrienden die mij hebben aangeboden om mij bij mijn broer in Frankrijk te brengen. Ze moeten toch toevallig voor een vakantie die kant op en willen dan wel even heel lief zo’n 250 kilometer doorrijden om mij bij mijn broer af te zetten. Bij elkaar rijden ze minstens 1000 kilometer om mij weg te brengen en weer op te halen.

Heel lief van ze en ik ben er ook heel erg blij mee, maar ik vind wel dat ik ze even moet waarschuwen voor “mijn manier van reizen”.
Natuurlijk, we komen altijd aan, maar het is nooit bekend op welk tijdstip. Sterker nog, zelfs de dag is nog niet bekend. Maar het is niet gezegd dat er op de heenweg ‘iets gebeurd’. Het kan zomaar zijn dat de heenreis perfect verloopt en pas op de terugreis, misschien zelfs wel vijf kilometer voor we weer terug zijn, wat gebeurd.
En dan nog . . . Misschien gaat de hele reis wel goed, maar gaat het pas fout als ik vanaf het huis van de vrienden naar mijn eigen huis rijd.

Dat er iets fout gaat lopen met reizen, ben ik van overtuigd. Ik weet alleen niet wat en wanneer.
Ik ben dan ook heel blij dat goede vrienden deze gok van ‘avontuurlijk reizen’ willen nemen.

2 opmerkingen:

  1. Wij zijn gewoon stoerrrrrr enne ooit bij ons iets meegemaakt wat "normaal verloopt" ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een echt avontuur gaan jullie tegemoet. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

    Succes en sterkte ga ik jullie wensen

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen