Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




zondag 20 oktober 2013

Zwarte Pieten en clowns . . .


Hoe ik over Sinterklaas denk, is over het algemeen wel duidelijk. Ik heb al eens geschreven over de Goed Heilig Man met zijn -nogal ‘zwarte’- knechten.
(Klik »HIER« om het nog eens te lezen)
Ook beschreef ik dat de zogenaamde Goed Heilig Man wel een zweep mag weggeven, maar zijn zwarte knechtjes niet met een roe mogen rondlopen. Die is hun al afgepakt, want het schijnt pedagogisch opvoedkundig niet in orde te zijn.
Maar het liedje mag nog wel steeds gezongen worden !!

♫ Wie zoet is krijgt lekkers
♫ Wie stout is de roe

Maar goed . . .
De zwarte knechten zijn er inmiddels al aangewend.
En dan komt het volgende item . . .
ZWARTE PIET MAG NIET MEER ZWART ZIJN ?¿?

Ik had mij voorgenomen om op dit soort onzinnige onzin niet te reageren, maar als zelfs  de Verenigde Naties  zich er mee gaan bemoeien, dan kan ik echt niet mijn mond houden.

Volgens enkele simpele zielen schijnt het erg discriminerend te zijn om iemand die zich vrijwillig zwart schminkt, een fleurig pakje aantrekt en wat vreemde capriolen uithaalt, zwarte Piet te noemen. Want de kleur mag niet . . .
Wat willen ze dan?
Gele Pieten?
Rode Pieten?
Witte Pieten?
Ik kan iedereen verzekeren dat die kleuren ook niet mogen !!
Bij voorbaat al !!

Zoals een paar onbeduidende types het aanduiden mag de kleur zwart niet want het zou discriminerend zijn naar de donker gekleurde medemens. Een persoon van negroïde afkomst mag men nu eenmaal geen neger noemen en al helemaal niet zeggen dat hij zwart is.

Maar ik zie alle Chinezen in Nederland al vergif in hun eten gooien als er voortaan Gele Pieten gaan rondlopen. Want een Gele Piet is erg discriminerend voor onze medemens van Chinese afkomst.

Om maar niet te spreken van de Roodhuiden. De rode medemens is al vlug geneigd om iemand te scalperen. En probeer het kaaskopje maar eens terug te vinden als zij een rood hoofd hebben door al het bloedverlies.

En witte Pieten kan al helemaal niet. Dan zetten wij ons ‘eigen soort’ flink te kakken. Wij blanke types, die het woord apartheid bedacht hebben, zijn in dit landje nog net in de meerderheid, dus die kan, en mag, je niet discrimineren. Dat zal geen enkele rechtschapen Hollander accepteren.

Het is een al eeuwenoude Hollands feest (ergens in de 15e eeuw ontstaan) en ergens in 1850 deed Zwarte Piet zijn intrede.
Het Sinterklaasfeest zoals wij het nu kennen, is al ruim 160 jaar oud (!!) en wie zijn wij om daar veranderingen in aan te gaan brengen?
Laat die blanke zot zich maar zwart schminken om de malloot uit te gaan hangen voor kleine kinderen.
Daar is nog nooit een kind slechter door geworden.
En ik zeker niet !!

En ojah . . . .
Mogen clowns nog wel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten