Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




donderdag 21 juni 2012

Een onbeschofte trend?


Vandaag is mijn mobiele telefoon al diverse keren overgegaan. Na twee keer houdt het ook weer op, maar dan volgt er direct een sms’je. In dat sms’je staat dat ik een oproep gemist heb en of ik een bepaald nummer wil terugbellen.
Ik vind een heleboel leuk en kan al snel lol hebben, maar iemand die mij belt en maar twee keer overlaat gaan om vervolgens een sms’je te sturen, zie ik echt geen humor in.
Nu hield ik mijn mobiele telefoon binnen handbereik en ik hoefde niet lang te wachten voor hij weer begon te rinkelen.

“Hallo.” zeg ik op vrij norse toon.
“Goedendag, meneer. U spreekt met . . .”
“Ho even . . . Bent u degene die mij zonder nummerherkenning belt, de telefoon maar twee keer over laat gaan, dan de verbinding verbreekt en dan een sms’je stuurt dat ik moet terug bellen?”
“Zo is dat in de centrale ingesteld, meneer.”
“Ik kan mij niet voorstellen dat een telefooncentrale een sms’je stuurt als ik na twee keer niet opneem.”
“Onze centrale is een computer, meneer.”
“Mooi, dan schakelt u die uit, dan belt u mij opnieuw en wel met nummerherkenning en dan zal ik, nadat mijn telefoon zes keer is overgegaan, heel vriendelijk opnemen en u te woord staan.”
“Daar kunnen we niet aan beginnen, meneer.”
“Niet? U vind het heel gewoon om de onbeschoftheid te hebben om een telefoon maar twee keer over te laten gaan en als er dan niet is opgenomen, stuurt u een sms’je met een telefoonnummer wat ik terug kan bellen zodat het mij geld gaat kosten? Waar haalt u dat lef vandaan?”
“Onbeschoft wil ik het niet noemen, meneer. Wij hebben meer te doen, vandaar dat wij het kort houden.”
“Nee, u houd het kort omdat anders een voicemail in werking word gesteld. Maar denkt u soms dat ik de hele dag met een mobiele telefoon in man hand zit te wachten om op te nemen voor hij twee keer is overgegaan? En denkt u nu werkelijk dat ik kosten ga maken om u terug te bellen als u zo onbeleefd bent om geen geduld op te brengen om hem vaker over te laten gaan?”
“Meneer?”
“Ja?”
“Ik denk dat dit gesprek geen enkele zin heeft.”
“U gaat mij vertellen dat u op deze manier blijft bellen en sms’en?”
“Ja, meneer. Zo is onze centrale ingesteld.”
“Dan heeft dit inderdaad geen nut en zal het u een hoop geld kosten om mij te blijven sms’en. Ik wens u nog een prettige dag.”

Ik hoop niet dat dit de nieuwe trend van telefonische verkoop word . . .
Het is onvriendelijk . . .
Het is irritant . . .
Eigenlijk is het gewoon onbeschoft !!


2 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg, lekker irritant is dat dan. Hoelang gaan ze daar dan mee door? Zolang totdat je terug gebeld hebt? Welk bedrijf is dat dan, of is het gewoon algemeen verkoop?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee wat voor bedrijf het was. Zover waren we nog niet gekomen.
    En ik eigenlijk hoef ik het niet te weten ook.

    devotion X

    BeantwoordenVerwijderen