Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




woensdag 24 juli 2013

Miss B


Zoals ik op Facebook al beloofd had dat het word vervolgd, zal ik hier het verhaal vertellen over wie Miss B is.

Heel lang geleden, ik was nog volop een puber van zeventien jaar, was ik in een discotheek. Miss B kwam met een vriendin de discotheek binnen gewandeld en Miss B vroeg gelijk aan haar vriendin wie die knappe gozer was. Daar bedoelde Miss B mij dus mee . . .
De vriendin vertelde Miss B mijn naam en Miss B was gelijk verliefd . . .
We hebben toen een korte tijd verkering gehad. Het werd niet echt wat, maar dat was ook niet zo gek. We waren nog jong en zoekende.
In de jaren daarna zagen we elkaar niet meer en hadden Miss B en ik relaties met anderen, maar Miss B is nooit helemaal uit mijn hoofd verdwenen. Zo af en toe vroeg ik mij eens af hoe het met haar zou zijn en of ze kinderen zou hebben. Compleet met het bekende huisje, boompje en beestjesgedoe.

Een tijdje geleden kwam een pedicure bij de moeder van Miss B. Toevalligerwijs kwam de pedicure uit het zelfde dorp als waar ik mijn jeugd had doorgebracht. Miss B en de pedicure zaten wat te kletsen en al snel viel mijn naam. Bij Miss B begon haar hart over te slaan en wilde ze meer over mij weten. De pedicure had mij wel eens gezien bij mijn ouders, ze komt daar voor mijn vader, maar ze kon Miss B maar weinig over mij vertellen.

Miss B trok de stoute schoenen aan en is op zoek gegaan naar een telefoonnummer. Met bonzend hart en zweet in haar handen belde ze op. Ze kreeg mijn moeder aan de lijn en al snel kwam ik ter sprake. En al had ik mijn moeder op haar hart gedrukt dat ze mijn telefoonnummer niet aan onbekenden mag geven, had Miss B al snel mijn telefoonnummer gekregen van mijn moeder.

Maar toen moest Miss B mij nog bellen . . .
Ze wist al van mijn moeder dat ik op dit moment vrijgezel ben en dat ik in het Noordoosten van Friesland woon.
Maar makkelijk was het niet voor Miss B om te bellen . . .

Al snel zaten we in een leuk gesprek. Al zat er vijfendertig jaar tussen, het leek veel korter. We hebben over van alles en nog wat gepraat, over wat we wel en niet gedaan hebben in ons leven. En er waren veel overeenkomsten in ons leven. Miss B is nooit getrouwd geweest, maar wel samengewoond. Net als ik. Door gezondheidsproblemen zijn wij beide niet werkzaam meer en zo nog meer dingen die overeenkomen.
Er zijn ook wel verschillen tussen ons. Zo zijn we beide aan een verschillend oor slechthorend. Miss B draagt vaak een haarbandje in haar haar en ik draag een pet.
Aan het eind van het gesprek vroeg Miss B of ze een keertje langs mocht komen. Daar kon ik helemaal geen bezwaar tegen hebben en twee dagen later zou ik haar van de trein afhalen.

Wat er op het station gebeurde valt bijna niet te beschrijven. Ik zag Miss B uit de trein stappen en ik voelde allemaal vreemde dingen in mijn maagstreek. Mijn verrotte pootjes hadden nog meer moeite om mijn goddelijke torso te dragen. Mijn verstand blèrde dat ik normaal moest doen, mijn gevoel heeft mijn verstand een ferme kopstoot gegeven, zodat die even zijn schreeuwerd hield.

De hele dag hebben we heerlijk zitten praten en het was mij al snel duidelijk dat Miss B verliefd op mij was geworden, of nog steeds is.
Ik ben nog nooit van mijn leven op slag verliefd geweest, liefde moest altijd groeien bij mij. Ik wist dat liefde op eerste gezicht wel bestond, maar had het zelf nog nooit meegemaakt. Maar het voelt heerlijk en zal nog beter worden als mijn verstand zijn muil houdt.

Inmiddels is Miss B een paar keer hier geweest en ik ben een keer met Miss B op stap geweest in het westen. We weten dat we verliefd zijn en dat we erg veel om elkaar geven. Ik durf zelfs te beweren dat we volop van elkaar houden. We weten dat we met elkaar verder willen.

Maar dat levert weer praktische problemen op.
Ik heb hier mijn koophuisje en zou niet graag terug willen gaan naar het westen. Ik zeg al enkele jaren dat de dame van goede huize moet komen om mij hier weg te krijgen en het zou zomaar kunnen dat Miss B van die goede huize komt.
Miss B verzorgd enigszins haar moeder en heeft zelf ook een koophuis.
Dus van snel in één woning wonen zal niet gebeuren en zal het deels een langeafstandsrelatie zijn. Maar we zijn er van overtuigd dat het goed gaat komen, al kan het nog enkele jaren duren.

Het heeft ook zijn voordelen. Het blijft spannend en zalig om elkaar weer te zien en te spreken. En op deze manier blijven we wel met beide benen op de grond. Het is nu gewoon niet mogelijk om overhaaste beslissingen te nemen.
We nemen de dingen gewoon bij de dag en genieten zoveel mogelijk van elkaar.

Zo . . . nu weten jullie een beetje het verhaal over Miss B.
En dan willen jullie nu nog weten hoe ze eruit ziet natuurlijk . . .

Nah . . . vooruit dan maar . . .
Voor één keer zal ik een fotootje van Miss B plaatsen . . .


1 opmerking:

  1. Wat leuk om jullie verhaal te lezen. Het heeft blijkbaar zo moeten lopen dat jullie toch weer bij elkaar komen. Wow.

    Een leuk schrijfsel zo op de vroege ochtend, krijg er een lach van op mijn gezicht.

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen