Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




donderdag 25 juli 2013

Roken op het strand


 
Zomaar twee berichtjes in de Telegraaf.nl vanmorgen . . .





(klik op de plaatjes om het bericht te lezen bij Telegraaf.nl)

Eigenlijk kan ik er maar één ding op zeggen: Maak van het strand bij Scheveningen een naturistenstrand. En dan bedoel ik niet zo’n strand waar homoseksuelen elkaar ontmoeten en je na tien minuten wandelen aan elke teen een gebruikte condoom heeft hangen, ik bedoel een echt naturistenstrand.

Ik ben zeer regelmatig op naturistenstranden geweest en daar vind je geen rommel als de mensen weer weggaan. Ja, zelfs de sigarettenpeuken worden weer meegenomen en netjes in een prullenbak gedeponeerd.
Op een textielstrand lijkt het wel een sport om zoveel mogelijk rotzooi achter te laten.

En er zijn nog veel meer voordelen aan een naturistenstrand dan alleen bevrijd zijn van knellende badkleding en egaal bruin worden.
Buiten dat de mensen op een naturistenstrand hun eigen rotzooi meenemen en in een prullenbak deponeren, nemen ze vaak ook het stukje afval mee wat ze onderweg naar de prullenbak vinden.
Ook zijn er zelden keiharde muziek en geschreeuw te horen.
En de mensen liggen niet zo dicht op elkaar als op een textielstrand. Het is doorgaans rustiger en stiller op een naturistenstrand.
En ondanks dat iedereen bloot is, word er minder gegluurd naar de ander dan op een textielstrand.

Er zijn natuurlijk ook nadelen aan een naturistenstrand.
Als iemand naar een toilet wilt, of een drankje of hapje wilt kopen, moet iemand altijd weer wat kleding aan, want de toiletten en strandtenten staan doorgaans alleen op een textielstrand. Op een enkele uitzondering na.
En vaak zijn die naturistenstranden zo ver weg, dat men een halve wereldreis moet maken om er te kunnen komen.

Misschien is het niet zo’n gek idee om van het strand van Scheveningen een naturistenstrand te maken.
Dan ligt er niemand meer hutje mudje op een ander en kan ieder ongestoord, en in alle rust, roken. En als de streeploos bruiners weggaan, is het strand weer net zo schoon als in de ochtend.
Oké, er zullen minder gasten zijn, waardoor er ook minder inkomsten zijn, maar er word een kapitaal bespaard aan het schoonmaken van het strand.
En het strand is veel makkelijker te bereiken voor de naturisten. Geen achterafplekje meer die moeilijk te bereiken is.
Ik zie het al helemaal voor me . . .
 

Hmzzz . . . Ik denk dat de files naar het strand ook korter zullen zijn . . .



2 opmerkingen:

  1. Ik ben het 100% met je eens. Om die redenen NOOIT meer een normaal strand voor ons.... Wij zijn al jaren om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het bewijs stond in de krant vanmorgen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21784253/___Naakstrand_is_schoon___.html

    BeantwoordenVerwijderen