Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




vrijdag 26 juli 2013

Snappen jullie dit?






Het is verschrikkelijk dat mensen zo dom kunnen zijn om een baby of een dier in een snikhete auto achter te laten, maar wat ik nog erger vind dat door de wetgeving een dier boven een mens word gesteld. De eigenaar van de hond heeft een proces verbaal gekregen, de ouders van de baby alleen maar een “goed gesprek”.

Kan iemand mij uitleggen waarom een hond in een snikhete auto zwaarder word bestraft dan een baby in een snikhete auto?

Voor mij persoonlijk zou ik zeggen dat de ouders uit de ouderlijke macht gezet moeten worden en eerst een duurbetaalde cursus voor “het opvoeden van een kind en de verantwoordelijkheden die daarbij horen” laten doen. En misschien mogen ze daarna hun eigen in de snikhete auto achtergelaten kind weer opvoeden, maar mijn voorkeur heeft het niet!


3 opmerkingen:

  1. Het is diep triest. Gewoon al in een auto zitten die geen airco heeft is al bloedheet, dat is voor kind of dier al bijna niet te doen, volwassen kunnen zelf die keus maken.

    Het is inderdaad vreemd dat een dier boven een mens word gezet. Wat mankeren die mensen om mens/dier achter te laten? Je zou bijna zeggen uit het ouderlijke macht, maar zeker ook een proces verbaal. En die duurbetaalde cursus wie gaat die dan betalen?

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet zo moeilijk.... de cursus moeten ze zelf betalen.

      Verwijderen
    2. En dat kan een probleem worden;-) Wat mankeren die mensen, niet te geloven.

      Verwijderen