Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




woensdag 21 augustus 2013

Daar issie weer . . .



Het is alweer een paar weken geleden dat ik hier wat neergekwakt heb.Schandalig eigenlijk!
Ik heb even een paar weken rust genomen van het bloggen.
Niet omdat ik niets meer wist te schrijven.
Ook niet omdat ik het te druk had. Ik had gewoon even rust nodig.
Rust om een paar dingen te verwerken.

Er is privé het één en ander gebeurd. Zoals jullie hebben kunnen lezen is Miss B in mijn leven gekomen en ook al kunnen we (nog) niet in één huis samen wonen, probeert ze wel om hier zoveel mogelijk te zijn.
En dan . . . doe ik lekker niks. Althans, niks anders dan genieten van haar aanwezigheid. We babbelen de hele dag, spelen regelmatig een potje Yahtzee, doen saampjes wat boodschappen en laten samen Mikey uit.
Uiteraard gaan we doorgaans veel te laat naar bed en slapen we ook nog niet gelijk in.
Het lijkt wel of we vijfendertig jaar bij moeten kletsen.

Maar ja . . . dat gaat dan wel weer ten koste van de verbouwing en het bloggen.
Vind ik helemaal niet zo erg, want als ik naar Miss B kijk, denk ik er niet eens aan.
Niet aan het verbouwen en niet aan het bloggen.
Natuurlijk kan dat niet zo blijven en zal het wel weer veranderen, maar het zal beide (zowel het verbouwen als het bloggen) minder blijven. Er zullen nu wat onregelmatiger blogjes verschijnen.

Het is wel wennen dat er in dit mannenhuishouden opeens een vrouw ‘binnendringt’. Niet alleen voor mij, ook voor Mikey, Skreewert en Scary. Al lijkt het dat Scary er nog de minste moeite mee heeft. Hij durft veel meer nu er regelmatig zo’n ‘tweepotig ongedierte’ extra in huis is. Mikey geeft er ook niks om, behalve dan dat hij denkt dat de lekkere hapjes ook verdubbelt worden. Skreewert had de eerste aantal keren te weinig rust en wilde vaak naar boven. Daar kon hij helemaal alleen en in alle stilte even bijkomen. Maar ook dat gaat nu beter en blijft hij beneden.

En voor mij? Voor mij is het ook wennen. Want opeens moet er ruimte gemaakt worden voor kleding en spullen van Miss B. Helemaal niet erg, het is juist erg fijn, maar ik heb al een kastruimtegebrek hier. Maar ook daar vind ik wel oplossingen voor.
Maar ook moest er opeens een prullenbakje in het toilet komen. Vrouwen schijnen graag daar wat in te gooien en niet eerst naar de keuken te willen lopen om het daar in de prullenbak te gooien.
En ik weet dat het voor Miss B ook wennen is als er opeens een prullenbakje staat, want hij bleef na het bezoek aan het toilet netjes leeg en lag er een propje op de wastafeltje in het toilet.

Maar ik beloof beterschap. Ik zal vanaf nu proberen om weer wat regelmatiger een blogje te schrijven. Alhoewel regelmatig en ik niet bepaald een goede combinatie is. Ik kan alleen maar iets regelmatig doen als het woordje onregelmatig er ook in voorkomt.

1 opmerking:

  1. Helemaal goed, dit wat je boven beschrijft is 100 keer beter dan blogjes schrijven.

    Lekker genieten van elkaar!

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen