Welkom?

Welkom bij Red Light District Amsterdam.

Om maar gelijk bepaalde personen uit een droom te helpen, en hun broek gesloten te houden, dit is geen blog over de Rosse Buurt van Amsterdam. Op deze blog zullen ook geen naaktfoto's te vinden zijn. De naam Red Light District is gekozen omdat ik daar in de buurt gewoond heb en er zeer regelmatig te vinden was.

Op deze weblog schrijf ik verhaaltjes uit mijn leven. Zoals mijn, volgens anderen, hilarische telefoongesprekken, mijn wel bekende manier van reizen en mijn kijk op de wereld en het nieuws. En verhalen die in het werk zijn voorgekomen, want ook daar heb ik het een en ander meegemaakt.

Er zijn ook drie gastschrijvers:

Skreewert: Een zwart/witte kater en een dondersteen tot in het puntje van zijn staart.
Scary: Een grijs gemêleerde kater, erg bang, maar hij doet zijn best om dat te overwinnen.
Mikey: Een Jack Russell die denkt dat hij een hond is.
Hun verhalen zijn te lezen in “De Wereld Van Skreewert”.




dinsdag 7 januari 2014

Foutje . . . Bedankt . . .


We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. We checken wat we doen en checken het vaak nog een tweede keer. Dan mogen we ervan uitgaan dat we alle fouten er uit gehaald hebben. Bij de Telegraaf.nl checken ze waarschijnlijk niet eens één keer, want vrijwel dagelijks staan er typefouten in.
Ik weet het, het is nieuws en het moet snel de site op, want ze willen als eerste de ‘scoop’ brengen. Maar hoe geloofwaardig is het als er zulke grove fouten in staan?

Maar het is nog erger als ze op de voorpagina van de site al fouten zetten.


 
Als je op de site van de Telegraaf.nl kijkt, zie je dat het artikel inmiddels is aangepast. Maar de ‘kop’ van het artikel op de voorpagina nog steeds niet.
En ach . . . Misschien wil dat meisje wel graag 20 jaar zijn. Kan zij tenminste weer alcohol drinken als ze gaat stappen.

Trouwens . . .
Hebben jullie de laatste zin gelezen?
‘Volgens de politie is de man aangehouden.’
Weten ze het niet zeker?
Weten de desbetreffende agenten, die -als het goed is- de man hebben aangehouden, niet wat ze gedaan hebben?
Of zou hij alweer heengezonden zijn voor hij op het politiebureau was?



Maar ook met reclame worden grove fouten gemaakt. Dat laat een advertentie op Facebook wel zien.

We weten dat we bedondert worden in de reclame. Vaak worden er vage termen gebruikt, termen die geen mens snapt, en daarmee willen ze ons doen geloven dat zij het alleen weten en dat je alleen hun product moet hebben.
Maar wat als er in de advertentie overduidelijk grove fouten worden gemaakt?



Een vrouw van 49 is opeens 53 en als ik het bijbehorende fotootje bekijk, lijkt ze eerder op een vrouw van 72 in plaats van 27 zoals ze ons in de advertentie willen doen geloven.
En als zij een fervente gebruikster is van het spul wat ze aanbieden, waarom heeft ze dan nog zoveel rimpels?
Ik zou dat spul nooit aanschaffen . . .
Ik zou er ontzettend oud uit gaan zien . . .
Ik ben tenslotte al 53 . . .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten