We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. We checken wat we doen en checken het vaak nog een tweede keer. Dan mogen we ervan uitgaan dat we alle fouten er uit gehaald hebben. Bij de Telegraaf.nl checken ze waarschijnlijk niet eens één keer, want vrijwel dagelijks staan er typefouten in.
Ik weet het, het is nieuws en het moet snel de site op, want ze willen als eerste de ‘scoop’ brengen. Maar hoe geloofwaardig is het als er zulke grove fouten in staan?
Maar het is nog erger als ze op de voorpagina van de site al fouten zetten.
En ach . . . Misschien wil dat meisje wel graag 20 jaar zijn. Kan zij tenminste weer alcohol drinken als ze gaat stappen.
Trouwens . . .
Hebben jullie de laatste zin gelezen?
‘Volgens de politie is de man aangehouden.’
Weten ze het niet zeker?
Weten de desbetreffende agenten, die -als het goed is- de man hebben aangehouden, niet wat ze gedaan hebben?
Of zou hij alweer heengezonden zijn voor hij op het politiebureau was?
Maar ook met reclame worden grove fouten gemaakt. Dat laat een advertentie op Facebook wel zien.
We weten dat we bedondert worden in de reclame. Vaak worden er vage termen gebruikt, termen die geen mens snapt, en daarmee willen ze ons doen geloven dat zij het alleen weten en dat je alleen hun product moet hebben.
Maar wat als er in de advertentie overduidelijk grove fouten worden gemaakt?
Een vrouw van 49 is opeens 53 en als ik het bijbehorende fotootje bekijk, lijkt ze eerder op een vrouw van 72 in plaats van 27 zoals ze ons in de advertentie willen doen geloven.
En als zij een fervente gebruikster is van het spul wat ze aanbieden, waarom heeft ze dan nog zoveel rimpels?
Ik zou dat spul nooit aanschaffen . . .
Ik zou er ontzettend oud uit gaan zien . . .
Ik ben tenslotte al 53 . . .
Geen opmerkingen:
Een reactie posten