Het gebeurd niet vaak, maar deze keer ben ik toch zelf degene geweest die is gaan bellen.
“Goedemiddag, met de Nederlandse Energie Maatschappij, u spreekt met *****. Waar kan ik u mee van dienst zijn?”
“Goedendag, mag ik u vragen of jullie gek zijn geworden?”
“Euhmm . . . Volgens mij niet, maar waarom denkt u dat?”
“Ik betaalde elke maand € 215,00 en heb in april dit bedrag vast laten leggen voor de komende 5 jaar. Afgelopen week ontving ik de jaarnota en dan is mijn maandelijkse termijnbedrag opeens € 319,00. Dat terwijl ik afgelopen jaar al teveel betaald heb en dat ook netjes van jullie terug krijg. Ik weet dat de transportkosten en dergelijke niet vastgelegd kunnen worden, dat het alleen voor de gas en elektra geldt, maar kunt u mij uitleggen waarom ik op jaarbasis ruim € 1200,00 meer moet gaan betalen?”
Na de nodige informatie doorgegeven te hebben en zij een minuut of vijf naar haar beeldscherm heeft zitten staren, met af en toe een vraag aan mij, kwam zij tot de slotsom dat ook zij hier niets van snapte.
Fijn . . . ben ik tenminste niet de enige die het niet begrijpt.
“Meneer? Mag ik u even in de wacht zetten? Want ik wil graag even met mijn manager overleggen, want dit klopt echt niet.”
“Ondanks dat ik de telefoonrekening betaal, ga uw gang. Zet mij maar in de wacht.”
Al snel werd ik weer uit de wacht getrokken en had de jongedame leuk nieuws voor mij.
Het bedrag van € 319,00 wordt geschrapt en we gaan nu een nieuw bedrag afspreken.
In gedachten houdend dat de transportkosten en dergelijke wel kunnen stijgen, hebben we nu een bedrag afgesproken van € 235,00.
Over vijf maanden wordt er gekeken of dit een reëel bedrag is en of het eventueel aangepast moet worden.
En ze gaan uitzoeken hoe ze aan het bedrag van € 319,00 zijn gekomen.
De jongedame was het met één ding met mij eens: om aan dit bedrag te komen, moet er iemand gek zijn geweest.
Soms kan je er niet onderuit. Gelukkig dat het weer recht gezet is. Zijn ze helemaal gek geworden.
BeantwoordenVerwijderenDebby
xx